Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » BORS DE SFECLA ROSIE

BORS DE SFECLA ROSIE

Articol de Unknown in 11 decembrie 2015 | 10:40


Că tot vine weekendul şi pentru că suntem încă în perioada Postului vă propun un preparat uşor şi delicios: borş de sfeclă roşie.

Borş impropriu spus căci, ciorba la final nu e acră, ci dulce-acrişoară, un gust perfect pentru o zi răcoroasă.

Iată cât de simplu se poate face, şi cât de ieftin mai ales:
am tăiat un cartof  în cuburi mici şi am tocat o ceapă cât de mărunt am putut. Le-am pus pe cele două la călit în ulei, la foc foarte mic pentru circa 10 minute, amestecând pentru a nu se prinde. Am ras doui morcovi şi două sfecle roşii mici, pe răzătoarea mică, şi , după 10 minute în care cartoful şi ceapa s-au călit, am adăugat morcovul şi sfecla rase, am pus capacul şi le-am lăsat la gătit timp de 10 de minute, amestecând periodic.

Acum e momentul asezonării după gust cu sare şi piper, după care adăugaţi 3,5 l apă caldă sau dacă aveţi supă de legume cu atât mai bine şi lăsaţi la fiert 20 minute la foc mediu.


Borşul clasic se acreşte, acest borş de sfeclă roşie nu are nevoie să fie acrit deoarece sfecla are gust astrigent după ce se fierbe şi da uşorul iz acru ciorbei, iar dulceaţa morcovului completează cu brio rezultatul excelent de la final.
Înainte de servire presăraţi frunză de pătrunjel uscată sau tocaţi din cea proaspătă , pentru un plus de culoare şi savoare!

Lista de ingrediente pentru 4 porţii de borş de sfeclă roşie:

- un cartof mare ( doi-trei mai mici, în funcţie de ceea ce aveţi la îndemână) tăiat în cuburi mici
- o ceapă de dimensiune medie tocată foarte mărunt
- doi morcovi mari daţi pe răzătoare
- o sfeclă mare ( la fel că la cartof, depinde de ceea ce aveţi la îndemână) tăiată în cuburi foarte mici sau dată pe răzătoare
- sare
- piper
- ulei pentru călit ( circa 50 ml)
- 3,5 l apă sau supă de legume

SFAT: Curăţaţi şi radeti sfecla roşie după ce v-aţi pus mănuşi, pentru că, altfel, riscaţi să rămâneţi cu mâinile pătate chiar şi o săptămână!

Poftă mare!!! Borşul de sfeclă roşie e gata!

SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu