Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » PIEPT DE RATA CU PIURE DE PORTOCALE

PIEPT DE RATA CU PIURE DE PORTOCALE

Articol de Unknown in 13 august 2015 | 11:38



 "Mărie și Mărioară
 Ia un par de mă omoară!!"
 Știm cu toții versurile celebrei melodii...DAR doamnelor, dacă în acest an în loc de par ( evident glumesc) vă omorâți ( bineînțeles în modul acela plăcut care te duce la topire) soții, iubiții, frații, cumnații, exact de ziua dumneavoastră de nume cu un piept de rață cu piure de portocale, oare se schimbă și versurile melodie?
Cred că nu, dar cu siguranță se vor înrădăcina noi simțiri în sufletul celor care gustă această delicatesă.

 Iară cum am procedat eu:

  În pachetul cu piept de rată cumpărat de fapt sunt două bucăți, deci aveți pentru două porții.

 Am luat pieptul de rată și l-am șters bine cu un prosop absorbant ( șervețel, ce aveți la îndemână). L-am crestat în trei locuri și l-am masat bine de tot cu sare grunjoasă. L-am lăsat să se odihnească 15 minute, după care l-am spălat și șters din nou.
 Pârliți-l la foc mic dacă vedeți că mai există pene sau fulgi, pentru a le îndepărta. Pieptul cumpărat de mine a fost foarte curat fără urme reziduale de pene 


 L-am așezat în tigaia încinsă, dar, atentier, FĂRĂ STROP DE GRĂSIME, cu partea cu pielea în jos.


 În mai puțin de un minut veți observa faptul că grăsimea de pe piept se topește.


 L-am ținut exact 3 minute, după care l-am întors pentru alte 3


 și l-am trimis la cuptor ( preîncălzit) pentru alte 8 până la 10 minute, depinde de cum vă place în interior ( de la rare la well done, vom povesti despre asta)

 Cât pieptul stătea cuminte în cuptor, am curățat o portocală de coajă și de partea albă și am pus-o în apă fierbinte pentru exact 5 minute, la foc mediu.
 Am transferat-o în vasul robotului de mână, i-am pus sare și piper și o nucă de unt și am pasirat-o pentru 1-2 minute. 
 Fiind fierbinte și untul topindu-se la început seamănă mai mult a suc decât a piure, dar se transformă foarte repede.

 Am scos pieptul de la cuptor și l-am tăiat . Sucurile care ies din el nu se aruncă sub nicio formă, căci acolo este toată savoarea.

 Am așezat pe farfurie, pentru noi am pus varză fiartă în vin alb, puteți servi și fără, și ne-am bucurat privirea, stomacul și sufletul cu această delicată mâncare apetisantă și delicioasă!


 Bucurați-vă de astfel de momente căci trec atât de repede...


 Lista de ingrediente pentru o porție ( adaptați la numărul de porții) :

 - un piept de rață
 - sare grunjoasă pentru masarea cărnii
 - o portocală
 - sare după gust
 - piper după gust
 - o nucă de unt
 - opțional 50 gr de varză și 250 ml vin alb ( pentru cei care doresc să servească cu acest tip de varză)
 
 POFTĂ BUNĂ și 
 LA MULȚI ANI MARIE!!!!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu