Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » UN OREZ BUN SI-UN PANTALON DE FITZA!!!

UN OREZ BUN SI-UN PANTALON DE FITZA!!!

Articol de Unknown in 27 iulie 2015 | 10:29


Concepția referitoare la faptul că ceea ce este scump este neapărat bun este total eronată!

  De cele mai multe ori,o  haină mai ieftină te îmbracă mai bine decât una pentru care a trebuit să strângi șase jumătăți de salariu , iar un preparat pentru care nu cheltuiești mai mult de 10 lei ( pentru 4 porții zic!) să fie mai bun decât unul pentru care scoți din buzunar zicem 100 de lei.

Mă încăpățânez,deci, să vă prezint rețete ieftine dar cu gust,contrar celor care spun cu voce tare , spre a fi auziți, faptul că ieftin =rău !

 În concluzie , pentru zilele în care presiunea  financiară își face simțită prezenta , dar și pentru cele în  care doriți ceva rapid, ieftin și bun , vă propun astăzi o rețeță de orez cu legumeși fructe de mare .


Incompatibile legumele cu fructele de mare și orezul?

Mai gândiți odată , și în timp ce o faceți citiți cum am procedat eu:
Am pus la fiert, cu un vârf de cuțit de sare ,250 grame de orez cu bob lung (asta am avut ). Am decongelat fructele de mare , evident cumpărate de la hipermarket . În combinație am avut carne de scoică , de melc, inele de calamar, shurimi, baby caracatiță , toate pre fierte.  La 4 lei/455 grame de fructe de mare  congelate nu mi se pare absolut deloc mult.
 În  timp ce fierbe orezul ,fructele se decongelează mă gândesc să pregătesc legumele.Tai ,deci, tot ceea ce găsesc prin frigider, morcov, conopidă, broccoli, ardei , adaug boabe de mazăre le pun într-un amestec de unt cu ierburi aromatice ( cimbru și busuioc am avut eu,  dar încercați și alte combinații, nu aveți cum rata).
Le-am călit câteva minute cât să se înmoaie, am pus  fructele de mare care erau deja  de congelate, am amestecat lăsând la foc mic alte 5-7 minute, adăugând, după gust sareși piper.

Nu neglijați faptul că, în oala în care care fierbe orezul, trebuie amestecat din când în când, altfel boabele se prind de pereții ei, ,și, la un moment dat, se vor arde .

Orezul a fiert ca pentru pilaf,până în  momentul în care a absorbit 80% din apă , după care l-am vărsat pur și simplu în tigaia în  care, armonios se împleteau aromele de calamar cu cele ale conopidei  și a untului aromatizat.

Am corectat asezonarea, am adăugat un praf  de turmeric ( curcuma) pentru culoare. Dacă nu vă place așa alb și totuși nu aveți turmeric , un praf de boia dulce poate fi de folos, dar gustul fi ușor schimbat.
Am amestecat bine, continuu, timp de 5 minute, după care fost gata spre fi servit.

 Fetita mea a fost foarte încantată de gust, dar foarte uimită că ,atunci când a cerut "fucte de male", a  primit miezul unei scoici! :-)

Lista de ingrediente  :
pentru 4 porții

- 250 gr orez
- 400 gr fructe de mare
- 350 gr amestec de legume
- 100 gr unt aromatizat cu ierburi
- sare
- piper

Nu repet combinația de legume sau pe cea de fructe de mare , pentru că, rămâne la latitudinea dumneavoastră dacă adăugați sau  scoateți ceva. , dar vă sfătuiesc,să o realizați  exact cum am făcut eu, pentru un gust extrem de bun și o rețetă care permite, liniștit, achiziționarea unei perechi de pantaloni la modă!

 POFTĂ BUNĂ
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu