Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » O POVESTE SI-O COLIVA!

O POVESTE SI-O COLIVA!

Articol de Unknown in 31 iulie 2015 | 10:05



Râdea cineva deunăzi într-o emisiune de un alt domn care spunea despre colivă că este un desert cu grâu! Nimic de râs, coliva este dulce și este, prin urmare un desert care are drept ingredient principal grâul , deci un desert cu grâu.
 La origini coliva este un aliment care se folosește pentru ritualuri religioase, se obișnuiește să se dea la înmormântări sau parastase,  este și o ofrandă a credincioșilor adusă spre sfințire la Biserică, în cinstea numelui sfântului unei sărbători, dar simbolizează și credința în Divinitate și uniunea dintre oameni.
 Biserica, indiferent de ritul în care este integrată aduce, însă, și bucurii în viața omului de rând. Cununiile, botezurile sunt lucruri care trebuiesc menționate, și atunci, întreb: de ce coliva trebuie să stârnească lacrimi de tristețe și nu și de fericire?
 În consecință vă povestesc cum am preparat-o eu, poate vă stârnește interesul și faceți și dumneavoastră , cândva!
 Am pus grâul de seara la înmuiat în apă rece. Cu această etapă împușcăm doi iepuri dintr-un singur foc,bobul se înmoaie și impuritățile se ridică la suprafață. A doua zi am schimbat apa și am mai lăsat 2 ore după care l-am pus la fiert, cu apă doar cât să-l acopere. Vasul se lasă la foc mic și se amestecă foarte des pentru a preveni prinderea și arderea boabelor de grâu.
 Când apa a secat am pus zahărul și , amestecând continuu, am mai lăsat pe foc cât să mai dea trei clocote.
 Am transferat grâul într-un bol și l-am lăsat să se răcească complet. 
 Am incorporat apoi biscuiții ( sau turtă dulce dacă aveți), stafidele, esența de rom, nucă măcinată și am lăsat la repaus jumătate de oră.

 De aici nu trebuie decât să o puneți într-o formă sau să o mâncați pur și simplu, căci, coliva, în definitiv , este un desert delicios.


 Eu am pus și sirop de ghimbir care s-a împletit de minune cu gustul preparatului final.
 
 Lista de ingrediente:
 - 200 gr grâu
 - 50 gr zahăr cristal
  -5 ml esență de rom
 - 70 gr biscuiți simplii sau turtă dulce măcinate mărunt
 - 70 de grame nucă măcinată
 Puteți pune și migdale,merișoare, nuci pecan , semințe de în măcinate sau ce mai aveți prin casă, variantele sunt multiple.
 Nu așezați lângă ea un colac și o lumânare ( Doamne ferește!), ci un zâmbet și voie bună!

 POFTĂ MARE!
 
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu