Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » COZON-TROZON....COZONAC!!!!!

COZON-TROZON....COZONAC!!!!!

Articol de Unknown in 14 iulie 2015 | 14:33



Cozonacul este asociat perioadei Crăciunului îndeobște. Da! Cel pufos cu nucă și rahat este o bucurie pe masa micului dejun în ziua Crăciunului, lângă un pahar cu lapte și scorțișoară, desfăcând cadourile mărinimosului Moș Crăciun, într-o cameră plină de clinchete de clopoței aflate în râsul unui copil ce vă umple fiecare zi!
 Ce poate fi mai frumos?

 Dar cine spune că în restul anului, când nu avem ocazii speciale, nu putem avea pe masă un cozonac delicios, și, culmea, simplu de făcut?
 Iată rețeta pentru un cozonac german cu fructe confiate...un deliciu absolut; o rețetă care nu presupune investită o sumă mare, în ingrediente ,un preparat care merită savurat lângă acel pahar cu lapte într-o seară oarecare, când aveți nevoie de relaxare.

 Iată cum am procedat eu:

 Am pus stafide la hidratat în apă caldă pentru 30-45 de minute. Stafidele aurii, ca idee, sunt mai cărnoase și mai pline de gust decât cele negre, dar și o idee mai scumpe. Am cernut făina, am pus drojdia dizolvată în lapte cald și lăsată la crescut 10 minute ( un fel de maia clasică). Am amestecat zahărul cu laptele, și am topit ,separat, untul.
 Am început să frământ adăugând întâi combinația de lapte și zahăr și incorporând în fir subțire untul. La final am pus coaja rasă de lămâie, fructele confiate ( banane, mango, kiwi etc), cardamom, nucșoara, sarea, migdalele măcinate și stafidele scurse și uscate.




  Am lăsat aluatul să crească 40 de minute la cald și acoperit cu un prosop curat.
  După dospire am împărțit aluatul în două părți egale, am modelat cozonacii, i-am pus în tavă și i-am mai lăsat 10 minute.

 !!! Nu uitați să încălziți bine cuptorul înainte de a pune orice fel de aluat la copt. !!!

 I-am copt pentru 25 de minute la 170 de grade, dar puteți vedea dacă sunt copți în urma testului făcut cu scobitoarea.

 După ce i-am scos din cuptor i-am lăsat 10 minute la răcit , i-am uns cu unt topit și i-am pudrat generos cu zahăr.

 Acest tip de cozonac nu crește atât de tare ca al nostru, tradițional, nici nu devine pufos, este plat, dar extrem de concentrat în arome.

 Lista de ingrediente:

 -  200 gr stafide
 - 700 gr făină
 - 10 gr drojdie proaspătă
 - 250 gr unt
 - 100 gr zahăr
 - 250 ml lapte
 - coaja de la o lămâie
 - 70 gr fructe confiate
 - un praf de sare
 - un praf de nucșoară
 -  un praf de cardamom
 - 1/2 linguriță scorțișoară
 - 50 gr migdale crude măcinate
 - 100 gr zahăr pudră ( pentru ornarea finală)

 POFTĂ BUNĂ!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu